
Igra je važan dio života svakog djeteta. Navest ćemo vrste igre kod predškolskog djeteta.
Funkcionalna igra
Javlja se još u najranijoj dobi između 1. i 3. mjeseca djetetova života. Dijete na početku koristi vlastito tijelo (npr. igra se prstićima), a kasnije se zabavlja pokretima, skakutanjima, gura loptu, trese zvečku. Također se javljaju igre glasovima, slogovima i riječima. Kroz funkcionalnu igru dijete uči o sebi i svijetu koji ga okružuje te razvija osjetila, motoriku, ravnotežu i koordinaciju.
Konstruktivna igra
Dijete se koristi raznim predmetima u namjeri da nešto stvori. Iako je to vrsta igre u kojoj dijete samostalno gradi vlastite predmete, poželjno je da se i odrasli ponekad uključe u zajedničko stvaranje s djetetom. U tu vrstu igre spadaju igre s plastelinom, kolažom, kockama ili igre rezanja različitih materijala. Konstruktivna igra doprinosi razvoju dječje kreativnosti.
Igra pretvaranja ili simbolička igra
To je igra u kojoj se djeca igraju uz pomoć predmeta koji su simbol za nešto njima zamišljeno ili se igraju uloga. Sposobnost zamišljanja omogućuje da stvari i predmeti poprime neko drugo značenje pa npr. posloženi stolci jedan iza drugog mogu poslužiti kao vlak, komadići papira kao novac i sl. Nadalje, igra uloga u kojoj dijete postaje doktor, mama, tata, vozač, policajac, teta iz vrtića i sl. Važno je roditeljsko poticanje igre, a nikako sputavanje. Kroz igru uloga djeca često izražavaju i svoje osjećaje, pa je važno pratiti igru i iz nje učiti o djeci.
Igre s pravilima
Ovo su igre koje djeca igraju po unaprijed utvrđenim poznatim pravilima, poput skrivača, graničara, šaha i slično. Djeca tako shvaćaju da i kroz život postoje određena pravila kojih se moramo pridržavati. Takve igre, osim natjecateljske, u kojima se susreću s uspjehom i neuspjehom, mogu biti i kooperativne, gdje se djeca uče i timskom radu i suradnji s drugima, pomaganju i dijeljenju.
Ispunite obrazac - pošaljite nam ga putem e-maila i naši stručnjaci će Vam se u kratkom vremenskom periodu povratno javiti