
Fonološka svjesnost – zašto je važna za polazak u školu?
Fonološka svjesnost odnosi se na prepoznavanje, izdvajanje i baratanje manjim dijelovima od same riječi (slog, rima, fonem…). Kako bi dijete bilo spremno za polazak u školu mora imati razvijenu fonološku svjesnost jer ona prethodi samom čitanju i pisanju.
Prepoznavanje i proizvodnja rime
Dijete u dobi 3-4 godine već je sposobno prepoznati rimu, a većina i proizvesti. Potaknite svoje dijete na prepoznavanje i proizvodnju rime tako da zajedno pjevate pjesmice ili čitate pričice u rimi.
Raščlanjivanje i stapanje slogova u riječima
U dobi 4-5 godina djeca dolaze u ovu fazu. Što to znači? Sposobni su razdvojiti riječi na slogove (npr. be-ba, ba-lo-ni) te isto tako prepoznati o kojoj riječi se radi kad roditelj izgovori riječ u slogovima.
Prepoznavanje prvog glasa u riječima
Djeca dobi 5-6 godina trebaju znati izdvojiti prvi glas u riječima. Kada vi kažete ŠUMA, dijete treba prepoznati da je prvi glas Š.
Raščlanjivanje riječi na glasove i stapanje glasova riječi
S napunjenih 6 godina dijete dolazi u ovu fazu. Dijete raščlanjuje riječ AUTO na glasove A-U-T-O, a kada čuje glasove G-U-M-I-C-A prepoznaje riječ GUMICA.
Stvaranje veze glas – slovo
U dobi 6,5 godina dijete povezuje napisane grafeme (slova) sa fonemima (glasovima) koje čuje.
Sposobnost stvaranja novih riječi
Sa 7 godina dijete je sposobno stvarati nove riječi dodavanjem, oduzimanjem ili premještanjem glasova u riječima.
Ispunite obrazac - pošaljite nam ga putem e-maila i naši stručnjaci će Vam se u kratkom vremenskom periodu povratno javiti